Elektronik mühür anlamında gelen e-mühür; dijital dönüşümün en avantajlı ürünlerinden biridir. Kullanımının da giderek yaygınlaşmasıyla birlikte e-mühür başvuru talepleri de giderek artmaktadır.
Bu yazımızda sizler için TÜRKTRUST’ın e-mühür başvuru sürecini ve aşamalarını derledik.
TÜRKTRUST, çok yakında e-Mühür ile birlikte eksprEs-mühür hizmetine de başlayarak kullanıcılara kolaylık ve zamandan tasarruf sağlayacak. eksprEs e-mühür ve standart e-mühür başvuru yöntemleri ise şunlardır:
Web sitesi üzerinden online olarak yapılabilen başvuru aynı zamanda birçok ilden yüzyüze olarak da yapılabilir. Bu iller; Ankara, İstanbul, İzmir, Bursa, Mersin, Kocaeli, Konya, Antalya, Gaziantep, Samsun, Adana, Manisa, Denizli, Kayseri, Ordu, Trabzon, Muğla, Hatay, Diyarbakır ve Sakarya.
Başvuru sonrasında müşteri temsilcileri, başvuranlara ulaşarak başvuruyu teyit eder.
Görüşme sonrasında başvuru ve ödeme ile ilgili detaylı bilgiler verilir ve e-posta atılır.
Ödeme, kredi kartından ve banka havalesi olarak gerçekleştirilebilir.
eksprEs-mühür , anında edinildiği için hızlıdır ve zamandan tasarruf sağlar. Kullanıcılar, EksprEs mühür başvurusu ile anında e-Mühür sahibi olabilir. TÜRKTRUST, eksprEs-mühür hizmeti çok yakında!
Çok yakında , TÜRKTRUST sertifika başvurusu , web sitesi üzerinden online olarak gerçekleştirilecektir.
Başvuru sonrasında müşteri temsilcisi, başvuru teyidi ile ilgili ön görüşmede bulunur ve bilgilendirme yapar.
Görüşme sonrasında ödeme detayları ve başvuru süreci ile ilgili e-posta yoluyla bilgilendirme yapılır
TÜRKTRUST Nitelikli Elektronik Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi doldurulup imzalanır.
İstenen belgeler, ilgili adrese posta yoluyla iletilir.
e-Mühür üretimi tamamlandıktan sonra kurye ile kişiye ulaştırılır.
E-mühür, dijital dönüşüm sürecinde önemli bir rol oynayan elektronik sertifika türüdür. Geleneksel mühürler yerine kullanılan e-Mühür, işletmelerin hızlı ve güvenli bir şekilde belge imzalamalarını sağlar. İşte e-mühür ile ilgili bilinmesi gerekenler:
E-mühür, belgelerin dijital ortamda onaylanması için kullanılan bir elektronik mühürdür. Bir işletme veya kuruluş, e-mühür kullanarak belge onaylayabilir ve bu belgenin güvenliğini ve bütünlüğünü sağlayabilir.
E-mühür, güvenli bir elektronik onaylama sistemidir. Bu mührün taklit edilmesi veya değiştirilmesi mümkün değildir. E-mühür, bir işletmenin veya kuruluşun belgelerini hızlı bir şekilde onaylanmasına ve saklamasına olanak tanır. E-mühürle onaylanan belgeler, yasal olarak kabul edilir.
Bir işletme veya kuruluş, bir e-mühür satın alarak ve kullanarak belgelerini elektronik ortamda onaylayabilir. E-mühür kullanımı için belirli bir teknik altyapı gereklidir. İşletmeler genellikle e-mühür sistemlerini kurmak ve yönetmek için özel bir yazılım kullanırlar.
E-mühür, belge onaylamayı hızlandırır ve kolaylaştırır. Bu sistemle onaylanan belgelerin güvenliği de artar. E-mühür kullanımı, belgelerin fiziksel olarak imzalanması ve saklanması için gereken zamanı ve maliyeti azaltır. Ayrıca, e-mühürle imzalanan belgelerin çevreye etkisi de azalır.
E-mühürle onaylanan belgeler, yasal olarak fiziksel olarak imzalanan belgeler kadar geçerlidir. E-mühür, Türk Ticaret Kanunu ve Elektronik İmza Kanunu'na uygun olarak kullanılmalıdır.
E-mühür kullanımı, bazı durumlarda zorunlu olabilir. Örneğin, e-fatura, e-defter ve e-arşiv fatura uygulamalarında e-mühürle işlem yapılması gereklidir. Ayrıca, kamu kurumları arasında yapılan yazışmaların da EYP 2.0 paketine çevrilerek e-mühürle onaylanması zorunludur.
E-Mührün kapsamı, kanun ve yönetmelikte belirlenmiştir. BTK tarafından bu alan düzenlenip e-Mühür hizmet sağlayıcılar denetlenmektedir. Aynı zamanda mali mührün kullanıldığı bütün e-belge uygulamalarında kullanılabilmektedir.
Mali mühür ise GİB tarafından düzenlenip uygulamaya alınmaktadır. E-Arşiv, e-fatura gibi e-belge uygulamalarında kullanılmaktadır.
Gerçek kişilere verilen e-imza, kişinin ıslak imzasına eşdeğerdir. E-Mühür ise tüzel kişiliklere verilirken kurum veya şirket adına üretilir. Kanun gereğince e-mühür, e-imza yerine kullanılamaz.